De berg/wandelschoenen van Scapino, hoe zijn ze?

Ik ben op zoek naar goede berg/wandelschoenen, die ik ook in de winter/sneeuw kan dragen.
Ben er inmiddels achter dat ze flink duur zijn maar nu zag ik dat Scapino ze ook verkoopt van het merk Mountainpeak.
Wie weet of deze schoenen het kopen waard zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (9)

Kwaliteit heeft zijn prijs, en goedkoop is duurkoop!
Goede wandel/berg schoenen koop je bij een specialist, niet bij Scapino...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ervaring is dat als je schoen gaat kopen bij scapino dat ze erg snel stuk gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze ook gehad en was er niet tevreden over, ze zijn snel stuk en de zool is niet stevig genoeg, wat heel belangrijk is voor een berg/wandelschoen. Koop goede bergschoenen in een sportwinkel je zult er dan meer plezier van hebben dan deze goedkopere variant daarop.
Ik loop veel dus ik weet waar ik over praat, dus goedkoop is duurkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een goed merk,en als je geen geld hebt spaar dan even door,ik heb nog nooit succes gehad met sportschoenen van scapino,en trapte er vroeger ook elke keer in,vanwege de goedkope prijs,ik kraak het merk mountenpeak niet af omdat ik er geen ervaring mee heb,maar ik zou ze daar niet kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jill;

Ik kan nix zeggen over de bergschoenen van Scapino. Ik heb zelf een jaar of vijf geleden hoge berg/hikingschoenen van Rucanor gekocht toen we naar een bergachtige streek op vakantie gingen. Bij een dumpzaak in de aanbieding voor nog geen vier tientjes. Behalve in de vakanties draag ik ze in de winter met slecht weer en bij koude strandwandelingen. Na vijf jaar zijn ze nog steeds in prima staat, comfortabel en waterdicht. Goede bergschoenen van een wat bekender merk hoeven je dus ook de kop niet te kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken ben ik het eens met wat sommigen hier zeggen, de schoenen bij winkels als Scapino zijn meestal niet de beste kwaliteit, echter in dit geval ligt dat anders.

Ik heb toevallig een paar van deze schoenen van dit merk en hoewel ik ze niet 'in het wild' heb kunnen uitproberen gebruik ik ze nu zo'n 2 jaar intensief en is er, behalve de veters, geen enkele slijtage zichtbaar. Ze zijn (ik denk door de inwerking van vocht) een beetje donkerder geworden, maar ze zijn nog steeds prima waterafstotend. Waterdicht zou ik het niet noemen, want als je echt in een plas gaat staan is er nog niet zoveel aan de hand, maar als je er doorheen gaat waden worden je sokken wel nat, dat komt bij mij door de tong van de schoen die niet volledig is, maar half of driekwart.

Deze schoenen zijn zo goed dat ik zeer zeker een nieuw paar ga kopen, al was het maar als een soort reserve, ik heb zelfs op het punt gestaan om Scapino een brief of e-mail te sturen met een compliment voor dit merk.

Omdat ik niet in de gelegenheid geweest ben echt off-road te gaan met de schoenen kan ik je helaas moeilijk vertellen hoe dat gaat. Ga je dus daadwerkelijk een trektocht houden of zo dan is het misschien beter om toch 'echte' berg- / wandelschoenen te kopen, toch zou ik de gok wel aandurven om bij wijze van spreken nu in Noorwegen door een halve meter sneeuw te gaan ploegen met deze schoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens gekeken hoe dat merk zichzelf aanprijst, omdat ik flinke twijfels had. En die zijn bevestigd: het enige dat deze schoenen in hun productinformatie over zichzelf zeggen, is dat ze van leer zijn, en dat dat geweldig is. Verder worden er geen kenmerken genoemd, terwijl die bij berg/wandelschoenen heel relevant zijn.

Mijn oordeel: dit zijn geen wandelschoenen. Dit zijn schoenen die *eruit zien* als wandelschoenen. Als ze een goede profielzool hebben, zullen ze best kunnen voor dagelijks gebruikt in Nederland in de winter in de sneeuw. Let wel op dat je het leer goed verzorgd, anders is dat binnen no time verpest door sneeuw.

Maar als je ze echt als wandelschoenen wil gebruiken, voor lange afstanden, over ongelijk terrein, dan kun je beter gaan voor echte wandelschoenen, en je daarvoor laten adviseren in een buitensportzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, ik koop mijn schoenen het liefst ook zo goedkoop mogelijk.

Vroeger droeg ik 1 paar die dan wel duur was (100euro of meer). Daar deed ik dan 2/3 jaar mee. Die schoenen moesten wel een speciale leren binnen voering hebben, anders waren ze nog eerder stuk.

Nu heb ik 3-4 paar schoenen, niet duurder dan 25 euro per paar. Ook nu doe ik er 2/3 jaar mee per paar, maar kunnen de schoenen meer rusten en hoef ik niet elke dag dezelfde paar aan. Dat is beter voor de schoenen.
Dus elke jaar koop ik 1 paar die een ander paar vervangt. Dus per jaar 25euro. ipv 100+euro per 3 jaar.

Dus als je geen vakantie van drie maanden houdt in de bergen, zou het best goed kunnen zijn.
Ik heb wel dure wandelschoenen, maar die MOETEN ook 10+ jaar meegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mountain peak wandelschoenen gekocht bij scapino. 1 jaar en 4 maand oud. Weinig gebruikt, profiel onder de schoen is nog bijna niet versleten, maar nu al stuk. Hij laat los (gat) tussen de schoen en de zool. Geen garantie blijkbaar. Waardeloos!
een jaar geleden