hoever moet je op de hometrainer fietsen om conditioneel 10km hardlopen te evenaren?

Ik wil in maart 10km kunnen hardlopen. Op dit moment kan ik dat al, met een snelheid van ongeveer 9km/u. Daar ben ik tevreden mee.

Ik ben alleen geen held in het trainen in de winter. Meestal fiets ik dan op een goede hometrainer. Op de hometrainer fiets ik ongeveer 39km per uur. Ik merk dat goed fietsen helpt bij conditieopbouw voor hardlopen.

Mijn vraag: hoever moet je op de hometrainer fietsen om conditioneel 10km hardlopen te evenaren?

(voor zover dat te zeggen en te vergelijken valt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Zoals je zelf al aangeeft zijn het echt verschillende bewegingen, die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Met fietsen bouw je uiteraard wel conditie op, maar je gebruikt heel andere spieren, dan met hardlopen.
Als ik een gok mag doen, maar meer dan een gok is het niet, zou ik voor zo'n 20 km gaan .Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, zorg dat je het op de homwtrainer een uur lang kunt volhouden met hetzelfde hartslag als waarmee je loopt. Dan is je geleverde arbeid vergelijkbaar. Maar pas op want je traint wel je conditie, maar niet je lopen op deze wijze. Specifieke spieren die je met lopen nodig hebt, train je niet op een hometrainer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een crosstrainer kom je al dichter bij het lopen. En nog beter is op een loopband.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crosstrainer en loopband nemen zoveel ruimte in. Die zijn inderdaad wel beter.