Hoe kun je bij de Nijmeegse vierdaagse om 17.00 finishen als je 50km per dag loopt?

Ze beginnen om 04.00 en mij lijkt dat je op zo'n dag toch niet meer dan 4 km per uur loopt en ook nog pauze wilt nemen. Zijn er niet heel veel mensen die te laat bij de finish komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.6K

Antwoorden (6)

Zij de de 50 lopen zijn ervaren wandelaars en die hebben er stevig de pas in! Op tijd starten zodat je de bups voor bent en niet opgehouden wordt. Ze lopen best hard, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij die de 50 kilometer lopen. De mannen bedoel je? Alleen vrouwen kunnen ervoor kiezen om de 40 te lopen. (Ik kon in elk geval niet kiezen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euh... Mijn antwoord is eigenlijk geslachtloos....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL!
Ik dacht altijd dat je zelf mocht kiezen wat je liep!
Maar vond net een schemaatje:
http://www.4daagse.nl/nl/deelnemen/afstanden-en-beloningen.html
Alleen mannen boven de 50 en jongens onder 16 mogen de 40 km doen..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
maandag was de eerste om 9.45 binnen
heeft hij niks aan wat je mag pas van af 12 uur afstempelen
Nee, de 50 kilometerlopers zijn vrijwel allemaal aan het begin van de middag al binnen. Ze lopen in een stevig tempo (vaak samen met de militairen, dus marstempo). Hoeveel zal dat zijn, 6 kilometer per uur wellicht. Het zijn juist de 40 kilometer gezelligheidslopers die moeite hebben om op tijd binnen te komen. Die beginnen later en nemen veel pauzes.
12 jaar geleden
als je rustig loopt loop je met 4km per uur en je hebt 13uur de tijd dus 4x13=52 dus als je niet stopt dan kan je zelfs 52km lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die om 4 uur beginnen zijn ook veel eerder binnen. Niet iedereen start om 4 uur, kan ook later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ervaren wandelaar haalt gemakkelijk 5 of 6 km per uur en een marstempo van militairen ligt daar nog 2 km boven, dus dat gaat afhankelijk van de bepakking naar 7 of 8 km per uur.

De fout die veel onervaren wandelaars maken is te snel gaan rusten en te lang gaan rusen, want steeds als je hebt gerust zijn je spieren afgekoeld en verstijfd en moet je als het ware weer op gang komen.

Maar de snelste wandelaars van de 50 km rusten waarschijnlijk amper, want die finishten vanochtend al om 11.00 uur.

Er komen niet heel veel mensen te laat, want de meesten trainen heel goed. Het is dan ook heel belangrijk om voldoende te trainen, niet dat het niet zou kunnen lukken om zonder training de vierdaagse te lopen. Want met heel veel pijn en moeite zal een enkeling daar wel in slagen, maar je pleegt een aanslag op je spieren, pezen en gewrichten waar je wel eens heel lang zo niet voor altijd nadelige gevolgen van zou kunnen ondervinden.

Toegevoegd na 49 seconden:
te lang gaan rusen moet zijn rusten
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al om 11.00?? dan lopen ze echt snel inderdaad!
Al jaren heb ik lopers in huis die verschillende afstanden lopen. De 50-kilometerlopers geven aan dat ze altijd ergens tussen 2 en 3 binnenkomen, de laatste dag meestal een half tot een heel uur later.

De eerste 50-kilometerlopers komen zelfs al rond half 11 binnen. Dit jaar was er een loper die dus nog een keer wilde lopen (dus 2x 50 op een dag...), maar hij is omver gelopen door een militair en lichtelijk geblesseerd aan zijn lies, waardoor hij het nu toch maar bij 1x 50 per dag houdt.

Je rekensommetje gaat dus eigenlijk uit van een ongeoefende wandelaar, denk ik, want van de lopers hoor ik dus dat het geen probleem is.