Dat ligt eraan wat de oorzaak is van de rugklachten. Over het algemeen kan de beweging geen kwaad, maar stel dat de rugpijn is onstaan door kleine spierscheurtjes kun je deze beter wat rust geven. Moeilijk om hier dus een direct antwoord op te geven, maar ik zou zeggen: Probeer het op geleide van pijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rugpijn verdwijnt juist vaak door te gaan sporten.

Bij rugpijn heb je vaak de neiging om verkrampt te gaan lopen, om extra pijn te voorkomen. Echter op die manier worden je spieren wel stijf. Door te gaan sporten maak je alles weer soepel. In het begin zal het misschien even doorbijten zijn, maar als je eenmaal warm bent, zul je merken dat de rugpijn een stuk minder is geworden of zelfs helemaal verdwenen.
12 jaar geleden
Gewoon rustig aan beginnen en rustig opbouwen. Luister naar je lichaam. Als je merkt dat het goed gaat kun je weer hardlopen als je voorheen deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou idd naar de pijn kunnen luisteren en goed opwarmen en strekken voor tijdens en na het hardlopen. Echter zou zwemmen beter zijn als je dat ook een fijne ontspanning vind. Het warme water ontspant je spieren en door de opwaartse druk van het water ben je lichter en beweeg je gemakkelijker En alle spieren in je lief worden gebruikt.
Stilzitten is nooit een optie in ieder geval!

Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Alhoewel wij drentse mensen wel lief zeggen inplaats van lijf, lijkt me ABN beter op zijn plek hier dus........

Lief=lijf