nee, als je eetpatroon verstandig is, juist niet.
door spieren te gebruiken versterk je ze.
13 jaar geleden
Volgens mij bouw je juist spiermassa op. Je verbrandt vet en daardoor val je af. Maar je bouwt spiermassa op en dat weegt zwaarder dan vet. De resultaten van je harde werken zie je dan aan de verandering van je bouw. Krachtiger, gespierder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt er een beetje vanaf, duurlopers verbruiken heel veel energie waardoor er ook een deel spieren wordt afgebroken.

Maar dit is te voorkomen door goede voeding. Je gebruikt sowieso altijd wel wat spieren, omdat spieren verschillend zijn, als je namelijk een goede conditie hebt, heb je lange spiervezels nodig. Dit gaat vaak gepaard met dunne spieren
Bij het leveren van korte grote kracht, heb je korte spiervezels nodig. Dit zijn de dikke spieren die je opbouwt door krachttraining.

Dus het is een beetje wel, maar als je het gebalanceerd doet, is de spiermassa die wordt afgebroken nihil. Wil je niks verliezen? Zorg dan dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.