wie is de beste springer van Nederland?

van nederland op paarden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Albert Zoer

Toegevoegd na 40 minuten:
Albert Zoer staat per 31.8.2010 op plaats 14 van de Rolex ranking. Dat Schröder Nederlands kampioen is geworden in mei 2010, maakt hem wereldwijd nog niet de beste Nederlander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jeroen Dubbeldam

Toegevoegd na 2 minuten:
Jeroen Dubbeldam (Zwolle, 15 april 1973) is een Nederlands springruiter.

Hij won zijn eerste prijs in 1994, toen hij met het paard Killarney Europees kampioen werd bij de "young riders". Zijn grootste successen haalde hij met De Sjiem. In 2000 won hij de gouden medaille bij de Olympische Spelen in Sydney en een jaar later de prestigieuze Grote Prijs van Aken. In 2010 won hij de Grote Prijs van Calgary op Spruce Meadows..
In augustus van 2006 werd Dubbeldam op Up and Down wereldkampioen met het nationale team, bij de vijfde Wereldruiterspelen te Aken, samen met Albert Zoer, Gerco Schröder en Piet Raijmakers. Jeroen heeft als hoofdsponsor BMC. Andere leden van het BMC team zijn springruiters Ben Schröder en Jurgen Stenfert en dressuur amazones Coby van Baalen, Marlies van Baalen en Marrigje van Baalen

Dubbeldam is getrouwd, heeft drie kinderen en woont in Weerselo, waar hij een wedstrijdstal runt, die naar De Sjiem genoemd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar hoe je het bekijkt:

Albert Zoer staat het hoogste op de Wereldranglijst (8ste)

Gerco Schroder is Nederlands Kampioen

Marc Houtzager was de beste Nederlander op de Olypische Spelen