Snelwandelaarster

Ik kan er echt heel de avond niet op komen. Hoe heet die vrouw die op de Olympische Spelen in de jaren 80 zwalkend en uitgeput over de finish komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Gabriela Andersen-Schiess, in Los Angeles, 1984.
"Voor het eerst stond de marathon ook voor de vrouwen op het programma. Joan Benoit (VS) won met overmacht, maar de meeste aandacht ging achteraf naar de Zwitserse Gabriela Andersen-Schiess. Zij had tijdens de race niet voldoende gedronken en leed aan uitdrogingsverschijnselen en was totaal uitgeput. Toen zij over de finishlijn kwam zij nauwelijks nog vooruit en maakte zij spastische bewegingen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ellen van Langen ?
Plaatje bij antwoord