Welke landen of groepen landen hebben eigen sporten? En welke zijn dat?

In Thailand en omringende landen spelen ze Sepak Trakaw. is en soort voetvolley met een kleine rotan bal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.6K

Het beste antwoord

Bij de Mapuche indianen in Chili spelen ze Chueca, een soortement van hockey, maar dan met minder regels.
(ja mag de hockeystick daar gebruiken waar die ideaal voor gevormd is, om je tegenstander te haken :P).

Dan is er in Thailand olifantenpolo.

Maleisie heeft Sepak Takraw, een traditionele balsport die een mix is van voetbal en volleybal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Friesland - Fierljeppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Darwin: Mangrove-wortel race
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is korfbal iets typisch Nederlands. En in Baskenland spelen ze Pelote Basque/Cesta Punta , een heel spectaculair soort kaatsspel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Petanque of 'jeu de boules' in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kameelspringen is zo'n sport!
Kamelen zijn soms wel twee meter hoog. Toch worden de dieren in Jemen vaak gebruikt als obstakel bij springwedstrijden.

Vorige week kwamen er honderden mensen bijeen in het plaatsje Housainya om naar wedstrijden te kijken. De deelnemers zijn altijd een stuk kleiner dan de kamelen. Toch springt iedereen met gemak over een kameel heen - al maken ze wel vaak gebruik van een opstapje: een hoop zand. De springers nemen een lange aanloop, zetten af op het zand, zweven door de lucht en trekken hun knieën op, zodat ze de kamelen niet raken. Voor zover bekend is Jemen het enige land waar kameelspringen wordt beoefend. Het wereldrecord is dan ook gevestigd in het woestijnstaatje. In 2006 sprong een deelnemer in de stad Duraihimi over zes kamelen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Demelza;

Volgens mij wordt Ja-Alai, een variant op het al genoemde pelota alleen nog maar in Florida gespeeld. Het wordt wel het snelste balspel ter wereld genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Schotten hebben tal van sporten....en daar worden zelfs Highland Games gehouden.
Ik kom van België , hier zijn een paar sportdisciplines , met competitie waar ik buiten België nog nooit van gehoord heb: -Het Kaatsen
-Het Krullebollen

Toegevoegd na 7 minuten:
Kaatsen ook wel een beetje in Nederland
Krulbollen ook in Zeeuws Vlaanderen

Toegevoegd na 11 minuten:
En Vinken zetten natuurlijk (foto)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atlantis ............ onder water spugen .........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland/Twente: klootschieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
australian football
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olie worstelen in Bulgarije en Turkije.
13 jaar geleden
Voor echt rare dingen moet je de olympische spelen voor eskimo's bekijken. Bijgevoegde link geeft maar enkele voorbeelden van disciplines. Er zijn er nog meer te vinden op youtube.