3,5 uur geslapen en nog wat hazenslaapjes, dat is niet echt veel. Krijg je hierdoor nóg meer of langer last van je spierpijn???????

Mijn spieren rusten niet echt uit, denk ik of is dat niet zo??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Heb net een week gevaren met in 7 dagen 15 uur slaap. Verdeeld over 'powernaps' van gemiddeld drie kwartier. Uit ervaring kan ik je dus vertellen dat je spieren wel een beetje ontspannen, maar niet echt uitrusten. Na een week ben je dan zo stijf als een plank. Spierpijn gaat dan over in een soort kramptoestand. Het enige dat helpt is warm bad / douche en daarna zo lang mogelijk slapen. Ook genoeg drinken en goed eten helpt aardig. Vooral dat drinken voor het afvoeren van de afvalstoffen die je spierpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klopt, als je slaapt krijgen je spieren veel meer rust, je laat de spanning los in je slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct; goede slaap ik erg belangrijk voor herstel van je spieren. Als je fanatiek sport is rust net zo belangrijk als training!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap heb je nodig voor je geest, niet voor je lichaam. Echter, een niet goed uitgeruste geest heeft negatieve gevolgen voor je lichaam. Stress veroorzaakt heel vaak spierspanning, bijvoorbeeld in de vorm van rugklachten.

Als je kans ziet je lichaam op andere manieren rust te geven dan tijdens de slaap dan krijgen je spieren ook genoeg rust. Maar dan moet je wel met bovenstaand mechanisme weten om te gaan. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beschrijft verschijnselen van stress.
Richt je aandacht dáárop.