Hoeveel tijd zou je moeten voorbereiden om de halve marathon te lopen?

Als niet-sporter dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (4)

Dat hangt van vele factoren af, maar in een maand of 3 moet het wel lukken.

Hieronder een trainingschema om jezelf klaar te stomen in 17 weken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 maanden lijkt mij veel te kort als je geen conditie hebt.
Of als je over de 50 bent.
Of als je niet kunt hard lopen (er zijn mensen die dat echt nog moeten leren) Ik zeg: neem meer tijd, hoe dan ook.
De site www.asics.nl is een mooie site om dit voor jezelf in kaart te brengen. Je stelt een doel in (halve marathon in jouw geval), je huidige conditie etc. en wanneer je dat doel wilt bereiken en hoeveel trainingstijd je beschikbaar hebt (de planning).

Asics komt dan met een op maat gesneden trainingsschema. En dan is het een kwestie van dat schema volgen. Werkt perfect.
paulus811
13 jaar geleden
Een halve marathon, welja! doe mij die maar....... Begin eerst maar eens 10 km binnen de 40 minuten te lopen. Daarna uitbreiden naar de 15 km en dan de halve marathon. Ik denk dat het wel moet lukken binnen een jaar..... als niet sporter. En, ja de site van aesics is een goed hulpmiddel. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt tijd niet voorbereiden.
Je kunt wel jezelf voorbereiden.