Het voetbal seizoen is weer begonnen, hoe kom ik het snelst van die tergende spierpijn af?

Na mijn eerste oefenwedstrijd van gisteren zit met ongelofelijke spierpijn, en ik zou nu wel eens willen weten hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kom. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (3)

Voor later: beter warming-ups en cooling downs.

Voor de spierpijn die je al hebt, zou je spiroflor kunnen gebruiken, dat helpt wel iets (maar niet zo goed dat je direct van je klachten af bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme douche op de pijnlijke plekjes en daarna insmeren met een balsem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierpijn ontstaat als gevolg van overbelasting. Door de belasting beschadigen de spieren in lichte mate. De beschading zorgt ervoor dat spier vervolgens sterker wordt, maar een nadelig gevolg is dat het herstel de spierpijn geeft. Geen verzuring oid, zoals vele beweren.

Je kunt allerlei middeltjes erop smeren, maar het zal niet helpen. Het is een natuurlijk proces. Na enkele dagen zal de spierpijn zijn weggetrokken. Dit allemaal even in een notendop. Hier heb je een uitgebreide uitleg met meer diepgang:
http://www.optimaalsporten.nl/Sporten/Spierpijn.asp

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl