ik zit op turnen en train 3x in de week als ik turn worden mijn voeten en handen heel eg zweterig. wten jullie er iets op?

is er bijvoor beeld een zalfje? ik irriteer me hier heel erg aan want ik ben snel bang dat ik van de balk af val enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Het beste antwoord

Bij overmatig zweten kunt u een product gebruiken waarin een aluminiumzout is verwerkt. De meeste deodorants bevatten een lage hoeveelheid aluminiumzout. Is de zweetproductie zeer sterk, dan kunt u een sterkere versie van antizweetpoeder of -spray gebruiken met een hogere concentratie van een aluminiumzout (15-20%).

Werking
Aluminiumzout beschadigt de uitmondingen van de zweetgangen, zodat de huid minder zweet kan afgeven. Dit gaat ook de zweetgeur tegen.

Veel van anti-zweet-producten bestaan voor een groot deel uit alcohol. Door zijn samentrekkende werking op de huid vermindert dit voor korte tijd de zweetafscheiding.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt magnesiumpoeder gebruiken om je handen en voeten wat stroever te maken onder het trainen. Dit hebben ze vast wel bij je trainingscentrum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf wanneer ik het idee heb dat ik enorm ga zweten, neem ik twee paracetamollen in. Dit werkt bij mij enorm goed. Voor zweethanden gebruik ik voor mezelf ook zinkzalf, die ik heb aangevraagd bij de huisarts en voor zweetvoeten zinktabletten bijreform zaak kopen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je al met je trainer overlegd hebt hierover, en dat die verder geen tips had?

Er zijn allerlei manieren om van overmatig zwetende handpalmen en voetzolen af te komen, zie hier voor een overzicht: http://zweethanden.info/zweethanden_hyperhidrosis_palmaris.html
Maar als je er in het dagelijks leven verder niet echt last van hebt en het vooral een probleem is tijdens het turnen, dan kun je dit probleem misschien beter aan je huisarts voorleggen en kijken of je een zalf kunt krijgen met een hoger gehalte aan werkzame stoffen dan in een anti-transpirant (zo'n anti-zweet-deodorant).
Als je dat opsmeert, heb je een paar uur veel minder last van het zweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, Ik heb Hyperhidrosis palmaris en bij mij hielp niets! Het druppelde 10 jaar lang van mijn handen en oksels. Twee maanden geleden een ETS gehad( doorbranden van de sympatische zenuw die zweten activeert.) Deze grote stap moest ik eigenlijk jaren geleden al hebben. Ik heb al 2 maanden geen 1 keer zweethanden gehad. Ik heb zelfs tentamen en toetsen gemaakt voor het eerst in mijn leven zonder zweethanden! Let wel: Ik had er ontzettend veel en lang last van. Alles al geprobeerd De chirurg had het nog nooit zo erg gezien. Als het wel meevalt dan zou ik Odorex dry proberen. Dit werkt op de korte termijn wel. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je gaat sporten handen en voeten goed inwrijven met talkpoeder . en jouw klacht is verdwenen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan babypoeder ook helpen.
13 jaar geleden
vloeibaar talkpoeder van de hema werkt heel goed, het verhelpt voor een groot deel zweten en het ruikt super lekker, of gewoon talk poeder kan ook.
het zit in een blauw flesje van ongeveer 10cm hoog, het is eigenlijk voor je voeten maar het helpt vast ook wel voor je handen.
ik hoop dat je het fijn spul vind en het goed helpt.
succes.