Zoals de wiki zegt:

In de vijftiende eeuw was het park een deel van het Kasteel Keukenhof en diende als tuin voor gravin Jacoba van Beieren die op het dichtbij gelegen Slot Teylingen woonde. Zij haalde hier ingrediënten voor in de keuken, waar de Keukenhof zijn naam aan dankt. In 1840 werd het park heringericht door de tuinarchitecten Zocher en Zn., die later ook het Vondelpark in Amsterdam ontwierpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waar nu Keukenhof ligt, werd in de 15de eeuw gejaagd. Het land was in de dertiende eeuw in het bezit van Teylingen bij Sassenheim. Het heette 'de Keukenduin'. Jacoba van Beieren woont daar de laatste jaren van haar leven. Op deze plek werden bovendien kruiden verzameld voor de keuken van het kasteel van Jacoba van Beieren; vandaar de naam Keukenhof.
Amadea
13 jaar geleden
Gravin Jacoba van Beieren woonde op een kasteel in de buurt van een park. Zij haalde haar sla, boontjes en kruiden uit deze tuin, zodat er in de keuken lekker gekookt kon worden. Alhoewel ik niet denk dat ze zelf ging bietsen; ze zal het keukenhulpje wel gestuurd hebben ...