Is het raar slecht te zijn in gym ?

Ik zie altijd elke week op tegen gym. Ik haat hoogtes en turnen en ik kan voor een jongen weinig goed. Ik Ben niet sterk ,maar daar ga ik wat aan doen, maarr is het raar gewoon in heel veel sporten slecht te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (15)

zo raar is dat helemaal niet.
waarschijnlijk ben jij gewoon in andere dingen weer veel beter.
13 jaar geleden
Nee, maar je kan er wel wat aan doen. Door bijvoorbeeld onder een van de sporten te gaan, bijvoorbeeld voetbal. Dat geeft je meteen ook de scherpte en conditie voor andere sporten. En met turnen en hoogtes en dat soort dingen, gewoon iedere dag rekken, rekken en nog een rekken. Als je leniger bent lukken de dingen die je wilt doen ook makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,jij hebt gewoon andere kwaliteiten.Zeker weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ieder heeft zijn talenten en zwakheden.
Een kneus met gym kan goed zijn in wiskunde.
Een kneus met wiskunde kan goed zijn in gym.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek een sport waar je niet de hoogte in hoeft.
Meestal kun je wel ergens een gratis proefles doen, kijk eens wat er in jouw woonplaats(of in een goed bereikbare plaats) te doen is. Misschien ben je niet goed in gym, maar vind je judo , of roeien of schermen , of wie weet welke niet zo bekende sport wel leuk
anneliez
13 jaar geleden
Nee hoor, ik ben in alle sporten altijd al slecht geweest ivm mijn motoriek. Er kunnen veel medeleerlingen zijn die het raar vinden of je uitlachen, maar daar moet je gewoon boven staan. Sport is niet waar alles om draait in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat s niet raar

Ik ben er ook slecht in. Maar dat komt ook omdat ik er een hekel aan heb. Iedereen heeft zn goede n minder goede kanten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
waarschijnlijk heb je er ook en hekel aan, omdat je er niet goed in bent. Is gewoon een circel he, ben je ergens goed in, vind je het meestal leuk en daarom doe je beter je best, en word je nog beter. Ben je er slecht in, niet leuk, minder je best doen, en je wordt er niet echt beter in
Nee. Natuurlijk niet. Dan ben je slecht in sport. So what. Het is iets dat je doet om in conditie te blijven. Niet om hoe het er uit ziet of wat je kan. Tenzij je besluit bij een club t egaan en competite wilt spelen. Dan moet je wel zorgen dat je goed wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Er zijn heel veel mensen die gewoon niet zo'n handig sportlijf hebben en een beetje houterig zijn. Laat daardoor je plezier in bewegen niet vergallen hoor!

Gymles op school is gewoon heel vervelend voor 'ons soort harken'. Ga, als je daar zin in hebt, gewoon een leuke sport doen waarbij je je niet zo hoeft uit te sloven en waar handigheid en uithoudingsvermogen belangrijker zijn dan lenigheid. Volleybal is b.v. heel leuk en gezellig. Of fiets lekker veel, ga zwemmen of korfballen en zelfs een flink end wandelen is al sport.

Net zo min als we allemaal goed hoeven te zijn in natuurkunde of de moderne dichtkunst enorm moeten waarderen, moeten we allemaal goed zijn in sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet raar hoor.
Niet iedereen heeft perfectie aan iets ;-)
Ik ben bijvoorbeeld heel slecht in rekenen.. (Té slecht zelfs :-P)

Maar je moet gewoon je best blijven doen!
Daar kijken ze naar ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Zo raar is het niet. Ik was goed in gym en slecht in rekenen. En dat was ook niet raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is helemaal niet raar. Niemand kan overál heel goed in zijn.

Wat raar is, is dat gym op school zo prestatiegericht en competetief is, zowel vanuit de school zelf als vanuit de leerlingen (en die zijn ondeling het ergst). Slecht zijn in wiskunde is meestal geen reden voor hilariteit onder jke medeleerlingen, slecht zijn in sport wel. En terwijl gym best belangrijk is (bewegen is goed voor je, en dat kun je het beste al jong meekrijgen) is de reactie op slecht zijn in sport eigenlijk belachelijk.

Ik was als kind graag actief, maar aan gym had ik een schurfthekel. Vooral aan de onderdelen waarbij je in je eentje voor het oog van de hele groep moest presteren: hoogspringen, met trampoline of zo'n plank (ben de naam even kwijt) op de kast of over het paard springen (ik knalde standaard er vol met mijn buik tegen op), shuttlerun, dat werk. En tot overmaat van ramp, als je slecht presteert bij die onderdelen, wil ook niemand je in zijn team met basketbal of softbal.

Pas jaren later realiseerde ik me dat ik sommige dingen ook nooit goed geleerd kreeg: de leraar deed het een keertje half voor, en dan moest je gewoon springen en het zomaar kunnen. Tja, daar ga je dan, als je geen natuurtalent bent. Ben je dan ook nog in de groei, dan moet je je constant aanpassen aan je veranderende lichaam, wat je niet eleganter maakt.

Maar, om het niet allemaal negatief te laten zijn: sport wordt wel weer leuk, als je het de kans geeft. Na school heb ik een paar jaar helemaal niet gesport, maar toen heb ik het weer opgepakt. Eerst alleen individueel, in de sportschool, en toen merkte ik al dat het eigenlijk heel fijn is om te bewegen, zolang je dat zonder commentaar op je eigen niveau kan doen. En toen ik me als volwassene voor het eerst weer liet verleiden tot een teamsport (een potje beachvolleybal) kwam ik er tot mijn verbijstering achter dat er zoiets bestaat als vriendschappelijke wedstrijdjes, waarbij je teamgenoten je aanmoedigen in plaats van je af te kraken. Dan is sport ineens leuk, en weet je wat het gekste is? dan wordt je er ook vanzelf beter in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is helemaal niet raar niet hoor! Maak je niet druk. Je bent zeker ergens anders heel erg goed in, of misschien ben je wel heel goed in een sport die jullie nooit met gym doen. En als iemand er iets van zegt die wel goed is in gym, niks van aantrekken! Hij/zij zal in iets anders dan weer minder goed zijn.

Als je het zelf heel vervelend vindt dat je minder goed bent in gym, kun je misschien een leuke sport gaan doen.
Maar dat moet je natuurlijk niet doen omdat anderen er iets van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is net zo raar als heel goed in sporten te zijn.
Wat belangrijk is dat je je inzet toont en 'plezier' hebt in wat je doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ik was alleen goed in gym. Bij de rest moest ik mijn hersens gebruiken en dat vond ik een stuk moeilijker dan dingen in de praktijk uitvoeren. Iedereen heeft meerde goede en slechten eigenschappen.