Hoe kan je er netjes uit blijven zien, als je ver naar school moet fietsen?

Ik moet elke dag 22 kilometer heen en 22 kilometer terug fietsen van school. En aangezien ik dan ook flink doorfiets, zweet ik best veel.

een jaar geleden
in: Sport
1.7K
Pieterke
een jaar geleden
Misschien wat extra kleding, bijv. een bloes, meenemen en je op school omkleden? En misschien is het ook een idee om van die opfrisdoekjes te kopen. Die koop je bij de drogist of supermarkt. En neem een deodorant mee naar school.
Ritsuka
een jaar geleden
Op school even opfrissen
Terpstraatje70
een jaar geleden
Idd schone kleding mee nemen, het laatste stuk rustig “uit”fietsen.
Neem een washandje mee in een zakje of bakje. Elke dag een schone washand mee.
Die wegwerp doekjes zijn erg slecht voor het milieu. Niet alleen als (zwerf)afval maar ook qua productie. Deo-roller (ook beter als een spuitbus) mee voor na het opfrissen.
Succes!
Wel stoer 22km heen en weer terug! Ik dacht dat ik met mijn 18 km vroeger al veel
Moest fietsen..
Anoniempje11
een jaar geleden
Hoi, wat ik dit nieuwe schooljaar doe is gewoon omkleden op school. Ik kleed alles om behalve mijn bh(behalve als het heeft geregent). Daarnaast spuit ik dan wat deo op en ik douche elke avond 5 minuten . Hierna doe ik mijn haar in een vlecht, deze doe ik pas de volgende morgen uit op school. Want om nou 10 minuten mijn haar netjes te gaan doen en vervolgens een vogelnest te hebben, daar was ik een beetje klaar mee. Dit werkt voor mij heel goed, maar het resulteert wel in dat ik extra sportkleding nodig heb (voor het fietsen), optijd op school moet zijn (10-15 min van tevoren), voor je gevoel heel vaak omkleed en je altijd een set kleding mee moet nemen. (Oh en het omkleden in een wchokje is toch nog best krap) Maar voor mij is dit het handigst.

Antwoorden (1)

Neem een schoon shirt, deo en een klein sporthanddoekje (of uit de keuken een microvezeldoekje) mee. Als je op school aankomt, maak je bij de toiletten je handdoekje vochtig, was je je hoofd/nek/rug/oksels, wring je doekje uit en droog je met hetzelfde doekje af. Deo onder je oksels, schoon shirt aan en dan je bezwete shirt en handdoekje ophangen bij je jas aan de kapstok, of eventueel in plastic tas in je kluisje stoppen en 's middags thuis in de wasmand gooien.

In plaats van een handdoekje en deo kun je eventueel ook speciale wegwerp deo-doekjes (of deo-wipes / verfrissende doekjes / vochtige doekjes) gebruiken, dan heb je een washandje, doekje en deo in 1. Die doekjes zijn vaak per stuk verpakt dus makkelijk mee te nemen. Na gebruik gooi je die gewoon in de prullenbak.

Draag ook niet teveel kleren op de fiets, door de inspanning heb je het al snel warm.
Zorg dat je op tijd vertrekt, zodat je het laatste stukje naar school rustiger kunt fietsen en je niet na aankomst nog lang door blijft zweten. Ook heb je dan voldoende tijd om je even op te frissen.

Toch altijd laat op school? Neem dan in elk geval deo of deo-doekjes mee. Dan kun je snel even opfrissen, desnoods terwijl je door de gang naar het lokaal loopt.

Kies kleding (vooral je shirt) waarop zweet niet teveel opvalt. Op zwart zie je minder snel vlekken. Als je laagjes draagt, trekt het zweet vooral in het shirt dat je strak op je huid draagt. Heb je daaroverheen een losse blouse, dan blijft die redelijk droog. Neem je blouse mee in je tas en trek die pas op school aan, dat scheelt natuurlijk ook.

Voor de terugweg zal het minder van belang zijn. Thuis kun je gewoon douchen en een schoon shirt uit de kast pakken.
een jaar geleden