Op welke leeftijd ben je op je hoogtepunt als kickboxer?

Op welke leeftijd of leeftijds periode (bijvoorbeeld 23 tot 28 jaar) ben je op je hoogtepunt als kickboxer?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Sport
2.5K
Amadea
2 jaar geleden
Zou dat niet meer samenhangen met talent dan met leeftijd?
nul1
2 jaar geleden
En aantal uren/training kwaliteit van de training
crispy
2 jaar geleden
Ik ben nu 66, als ik nu begin ben ik in de komende jaren op mijn hoogtepunt.
Dat hangt dus behalve je talent en de inspanning ook af van je huidige leeftijd.

Antwoorden (2)

o ergens tussen je 25 en 35 jaar. De één wat eerder in die periode, de ander wat later. Maar doorgaans ben je vóór je 25 aan het groeien in de sport en ná je 35 is het weinigen gegeven op het allerhoogste niveau mee te doen in deze sport.
jc54
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
De vraag gaat er toch niet over om mee te doen op het hoogste niveau? Het gaat erom wanneer iemand individueel op zijn hoogtepunt is. En dat hoogtepunt voor iemand individueel kan verrassend laag zijn, afhankelijk van zijn talent.
tinus1969
2 jaar geleden
@crispy, je verwacht toch dat die twee samenvallen?
Zoals met de meeste dingen hangt het van de persoon af. In het algemeen hebben de meeste mensen de neiging hun hoogtepunt als kickbokser te bereiken tussen de leeftijd van 25 en 30 jaar. Dit komt omdat de spiermassa rond deze leeftijd zijn hoogtepunt bereikt, en spieren zijn essentieel voor kickboksen. Bovendien zijn de reflexen in deze periode meestal op hun scherpst, en zijn ervaring en vaardigheden meestal beter ontwikkeld dan eerder in het leven.