Kan je een rode kaart krijgen als je een team genoot tackelt bij voetbal?

2 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Antoni
2 jaar geleden
Blijkbaar is de vraag al eens gesteld, maar dan net een beetje anders, op 30 maart 2011: 'Stel dat je tijdens een voetbalwedstrijd een medespeler van je team die aan de bal is op gruwelijke wijze tackelt.. krijg je dan een kaart?'. Zie https://www.startpagina.nl/v/sport/voetbal/vraag/164792/stel-tijdens-voetbalwedstrijd-medespeler-team/ met overigens ook foute antwoorden.

Antwoorden (2)

Op 16 oktober 2021 kreeg keeper Aaron McCarey van Glentoran F.C. in de NIFL Premiership, de hoogste voetbalcompetitie van Noord-Ierland, een rode kaart nadat hij teamgenoot Bobby Burns tegen de grond had gewerkt in een wedstrijd tegen Coleraine F.C.. Bobby Burns had eerder de bal verloren waardoor de tegenstander kon scoren.

Ja, het kan dus.
2 jaar geleden
Ja dit kan. Er staat nergens in de spelregels vermeld dat het alleen kan aan iemand van de andere partij. Zoals hieronder beschreven is het al eens gebeurd. Het spel wordt hervat met een indirecte vrije trap voor de tegenstander.