Hoe komt het dat China zoveel beter presteert op de paralympische spelen?

Zowel ten opzichte van de andere landen zoals USA als tov de gewone olympische spelen.

2 jaar geleden
in: Sport
1.9K
jc54
2 jaar geleden
Als je de prestaties per land afzet tegen het aantal inwoners (dus het aantal medailles per miljoen inwoners), dan heeft China het niet het beste gedaan..........

Antwoorden (2)

Groot-Brittannië en de VS hebben op de Paralympische Spelen veel beter gepresteerd dan China. China heeft ondermaats gepresteerd.
De nr. 1 China heeft 207 medailles behaald en de nr. 2 Groot-Brittannië 145. Terwijl China meer dan 20 maal zoveel inwoners heeft.
De nr. 3, de VS heeft 104 medailles maar slechts een kwart van het aantal inwoners van China.
M.a.w. Groot-Brittannië scoort een factor 15 beter dan China en de VS scoort een factor 2 beter dan China.
2 jaar geleden
Naast het grote inwonertal, worden gehandicapten in China veel meer gesteund en gestimuleerd dan gehandicapten in bijvoorbeeld Amerika.
De Paralympische Spelen van 2008 in Peking zijn een goed voorbeeld van hoe de Spelen een samenleving kunnen beïnvloeden. Het evenement veranderde de benadering en houding van China ten opzichte van handicaps, waardoor de samenleving inclusiever werd voor de naar schatting 83 miljoen mensen in het land met een handicap. Voor de Spelen was het land minder toegankelijk en in veel opzichten minder gastvrij voor mensen met een beperking. Het winnen van het recht om de Spelen van 2008 te organiseren, leidde tot actie van de Chinese regering om het leven van mensen met een handicap te verbeteren en hun rechten als gelijkwaardige leden van de samenleving te beschermen.
China werd vervolgens een van de eerste ondertekenaars van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake de rechten van personen met een handicap , een internationaal mensenrechtenverdrag dat op 3 mei 2008 in werking trad. Op 1 juli van dat jaar werd de gewijzigde wet van de Volksrepubliek China inzake de bescherming van personen met een handicap werd van kracht. Het bevestigt dat de staat en de samenleving maatregelen moeten nemen om de toegankelijke voorzieningen te verbeteren en de nodige informatie moeten verstrekken om mensen met een beperking een gelijke deelname aan het sociale leven mogelijk te maken.
Dankzij de Paralympische Spelen is men in China nu meer bewust van personen met een lichamelijke beperking. Chinese burgers met een beperking krijgen meer respect en aandacht. Ze genieten van een betere sociale status, betere sociale zekerheid, betere onderwijskansen, gemakkelijker toegang tot werk en nog veel meer.
SimonV