Als ik mijn Basic-Fit abonnement opzeg, die overigens loopt tot juni 2021, stopt mijn incasso dan nu?

Als ik mijn Basic-Fit abonnement opzeg. Staat er dan mijn contact doorloopt tot 06-2021. Ik dan ook sporten tot die tijd maar betaal ik dan ook nog tot 06-2021 als ik vandaag opzeg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (1)

Ja, als jij een 1of2 jarig contract hebt wat NIET maandelijks opzegbaar is, blijf je betalen tot de einddatum van jou contract.

Je kan alleen per direct stoppen en niks meer hoeven te betalen als jij een maandelijksopzegbaar contract hebt, wat je zelf zegt dat je dat niet hebt. Dit is meestal ook het duurste abbonoment omdat je dus elke maand direct kan stoppen als je wilt.

Als je echt wilt stoppen bij basic fit, zou je het misschien kunnen afkopen door de maanden van te voren, in 1 keer te betalen. Maar waarschijnlijk ga je dit niet doen.

Er zit dus geen andere optie op dan gewoon maandelijks te betalen en te wachten tot 06-2021, want je contract is opzegbaar vanaf 06-2021 en hierna hoef je dus niet meer te betalen en kan je stoppen.

Helaas, maar dit zijn regels met (sportschool)contracten, als je van jezelf weet dat je niet veel gaat sporten, of heel lang, dan is de beste keuze om een maandelijks opzegbaar contract/abbonoment te nemen. Ookal betaal je hier wel meer voor. Dit voorkomt zulke situaties dat je een jaar of twee jaar door moet betalen.

*concreet: je moet betalen tot 06-2021, tenzij je het maandelijkse bedrag in 1 keer vooruit kan betalen.
*concreet: je moet betalen tot 06-2021, tenzij je het maandelijkse bedrag van de resterende maanden tot 06-2021 in 1 keer vooruit kan betalen. *
Toegevoegd op 09 december 2020 23:05: tekst