Mag je met een legerbroek de motorcross baan op?

Ik wil graag gaan crossen, mag ik met een legerbroek de baan op? Laarzen shirt helm etc heb ik verder al.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
1.2K
crispy
3 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?

Antwoorden (2)

Is de broek van jouzelf, of van het leger? Als het jouw eigen broek is, kan er geen enkel bezwaar tegen bestaan. Als je werkt bij het leger, en het is je werkkleding (aan jou geleend door je werkgever) zul je het niet zomaar voor privédingen mogen gebruiken i.v.m. grotere slijtage.
3 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk niet. Het materiaal van de broek moet gelijk zijn aan een runderhuid van tenminste 1,5 mm dik (ongesplitst).
Het materiaal moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
-vuurvastheid
-Weerstand tegen doorschuren
-Wrijvingsfactor op alle soorten asfalt
-Zweetabsorptie kwaliteit
-Medische test- niet giftig en niet allergeen
Materiaal van een kwaliteit die niet smelt-
Tenzij jouw legerbroek aan deze regels voldoet mag je er officieel niet mee crossen bij een vereniging.
Deze regels gelden bij wedstrijden. Er zullen clubs zijn die deze ook aanhouden bij trainingen, maar ook die de leden hierin vrij laten. Je kunt dus het beste informeren bij de desbetreffende club. Denk aan je veiligheid mocht je ooit willen deelnemen aan een wedstrijd dan heb je deze broek toch nodig het is daarom wel verstandig als je door wilt gaan met crossen de juiste kleding aan te schaffen eventueel tweedehands.
Toegevoegd op 24 oktober 2020 09:38: tekst