Is elke dag 45 minuten op de hometrainer ongezond?

Ik wil graag elke dag 45 minuten op de hometrainer om af te vallen. is dit teveel?

3 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Bouw het rustig op.
En om af te vallen is voeding leidend. Conditie opbouwen is altijd goed, maar uiteindelijk moet je ook anders gaan eten. Meer groente en eiwitrijke producten toevoegen is een goede start.
SentWierda
3 jaar geleden
Elke dag 45 minuten op de hometrainer om af te vallen? Dat gaat je niet lukken. Ik bedoel: je kunt wel 45 minuten op de hometrainer fietsen maar voor afvallen is echt meer nodig.
Begin met 45 minuten met geringe weerstand en maak het de dagen erna steeds wat zwaarder. En je hoeft niet die 45 minuten uit te bouwen. Je kunt ook drie keer 45 minuten op een dag als doelstelling hebben.

Antwoorden (3)

NEEN, dat is super gezond. Juist de regelmaat en het opbouwen van de conditie maakt, dat het zo goed is. Meestal is het grootste probleem niet om te beginnen, maar om vol te houden.
Doe je best en hou vol. Succes.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In deze hitte is het niet verstandig om blind 45 min. te trainen.
Houdt rekening met de omstandigheden zoals *conditie *hitte *gezondheid *plek van de hometrainer.
Opbouwen is prima en als je na 20 minuten (water!) stopt de eerste keer is dat een goed idee. Forceer niets, jij weet of liever voelt wat je aankunt, luister naar je lichaam.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De hoeveelheid die je traint mag iets hoger zijn dan je gewend bent.
Je traint pas te veel als je lichaam niet meer kan herstellen van de trainingen.
Te veel trainen ook wel overtrainen genoemd betekent dat je meer traint dan je aan kunt voor een bepaalde periode.
Bekijk ook eens deze video over herstel/supercompensatie:
https://www.youtube.com/watch?v=qCkNerSgg9s
Wanneer last krijg van symptomen zoals concentratieproblemen, langdurige vermoeidheid en slapeloosheid kan er sprake zijn van overtrainen.
Functioneel overtrainen is niet gevaarlijk, bij functioneel overtrainen duurt je herstel maximaal een week.