Mag je bij voetbal je shirt uittrekken zonder een gele kaart te krijgen als je daar nog een shirt onder hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (4)

Neen dat mag niet.
In de spelregels staat dat je het shirt niet mag uittrekken,
er staat niets beschreven wat je eronder moet aantrekken.
Sommige spelers hebben een shirt met een opschrift aan,
onder het echte shirt.maar ook hier ( als ze het uittrekken)
een gele kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt gewoon geel, en doe je het nogmaals dan krijg je rood, Al zul je in belangrijke finales waar bijvoorbeeld de 3-1 vlak voor tijd wordt gemaakt de doelpuntenmaker het gewoon zien doen, en er lak aan hebben! en die gele kaart voor lief nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het shirt wordt uitgetrokken krijg je een gele kaart, ook al zit daar nog een ander shirt onder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ook al heb je er nog precies eenzelfde voetbalshirt onder. Ik heb er een keer een filmpje van gezien, kan het alleen niet meer vinden.

De betreffende speler scoorde en doelpunt en trok vervolgens zijn shirt uit. Onder het shirt dat hij uit trok, had hij een identiek shirt aan, desondanks kreeg hij nog steeds een gele kaart. Vond het wel een goede optie, helaas dacht de scheidsrechter daar anders over.

Geen idee hoe Mike Obiku nu zou juichen... De 1-2 tegen Ajax in de kwart-finale van de beker staat nog vers op mijn netvlies (8 maart 1995).