Waarom krijg ik tijdens het doen van een handstand zo veel hoofdpijn?

Ik doe al meer dan een halfjaar ongeveer handstand en druk ik me op tijdens de handstand. Maar sinds enkele dagen krijg ik onmiddelijk tijdens dat ik handstand doe super veel hoofdpijn! Het gaat pas na ongeveer 10 minuten weer weg. Het is super vervelend want nu kan ik niets eens twee seconden in handstand blijven staan door die gigantische hoofdpijn en ik heb nooit hoofdpijn alleen als ik handstand doe krijg ik inneens heel harde hoofdpijn voor 5 minuten of langer zelfs als ik nog ni eens 5 seconden handstand doe! Waarom heb ik dat ni inneens als ik daar nog nooit eerder last van heb gehad ?!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
6.9K
Amadea
5 jaar geleden
Probeer eens of het helpt om eerst een glas water te drinken.

Antwoorden (2)

Dat komt doordat je bloed dan snel(ler) naar je hersenen stroomt, ik weet niet precies wat de oorzaak daarvan is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad doordat het bloed naar je hoofd stroomt, neemt de druk in je hoofd toe, waardoor je hoofdpijn kunt krijgen.
Al is het wel opvallend dat je er vroeger geen last van had. Is er iets veranderd wat dat kan veroorzaken?
Het warme weer van de afgelopen dagen kan er wellicht ook invloed op hebben?