Wat is het verschil tussen een rommelmarkt en een vlooienmarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
12.6K

Het beste antwoord

De naam.
De inhoud van beide komt op hetzelfde neer
Al noem je het fancy fair, rommelmarkt, jaarmarkt of vlooienmarkt.
Dit is alleen om het geheel een andere uitraling te geven, door er een 'duurdere' naam aan te hangen.
De inhoud van het bovengenoemde is allemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

k zou zeggen een rommelmarkt is iets eenmaligs een particuliere happening, daar wordt de rommel verkocht die mensen op zolder hadden liggen. Een vlooienmarkt is meer iets bedrijfsmatig, als je regelmatig vlooienmarkten bezoekt kon je veelal dezelfde standhouders tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begrip rommelmarkt (ook wel vlooienmarkt) is een breed begrip. Het wordt zowel gebruikt voor door instanties opgezette markten, grote hallen worden dan afgehuurd, alsook door particulieren. Voorbeelden van het laatste zijn de verenigingen en de kinderrommelmarkten op Koninginnedag. Zo'n rommelmarkt waar iedereen aan mag deelnemen en zelf zijn eigen opbrengst mag houden wordt ook wel een vrijmarkt genoemd. Een rommelmarkt aan huis wordt een garageverkoop genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is een vlooienmarkt iets meer duurdere dingen te verkrijgen,de kwaliteit is beter,en een groter aanbod
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rommelmarkt is een vlooienmarkt met rommel en een vlooienmarkt is een rommelmarkt met vlooien. Nee flauw; het is gewoon hetzelfde. Hier noemen ze het heel chic "de snuffelmarkt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een rommelmarkt verkopen ze rommel en op een vlooienmarkt verkopen ze rommel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de benaming,verder is er geen verschil.