Kan ik ook thuis fitnessen in plaats van in de sportschool?

Een sportschool is duur, maar hardlopen etc. kan je buiten doen en ik heb twee dumbbells die elk tot 2,5-9,5 kg kunnen. Kan ik dan genoeg zelf thuis doen of kan je daar heel weinig mee? Als ik naar de sportschool zou gaan zou ik dat denk ik 1-2 x per week doen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
6 jaar geleden
Ligt er aan wat je trainingsdoel is
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn goedkope sportscholen á la Basic-fit en Fit-for-free. Die kosten minder dan 20 euro/maand, is dat ook nog te duur?

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan je thuis fitnessen, maar met alleen dumbbells en hardlopen kom je niet ver. In de sportschool hen je veel meer mogelijkheden om meer spiergroepen te trainen. Bovendien is er begeleiding die je altijd kan adviseren.
jc54
6 jaar geleden
Ga anders op zoek naar een personal training studio waar je ook groepslessen kunt volgen. Dit is vaak kleinschaliger dan een sportschool en bovendien veel breder in aanbod (vind ik)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TS vind de sportschool te duur, nu stel jij voor om een personal trainer in te zetten? Dat maakt het al gauw 3x duurder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
(Nu even op mijn goede account) Nee, ik doelde vooral op de groepslessen. Dat is vaak niet duurder dan een "normaal sportschoolabonnement".