Kunnen meisjes naar jullie menging ook gevechtsporten doen?

Ik ben zelf een meisje, ik ben nu oranje gordel karate,
en de clubsfeer (met zoveel jongens en maar een enkel meisje) is zo geweldig fijn, vandaar dat ik jullie menging wel horen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Heel goed!

Ik heb spijt dat ik het vroeger niet gedaan heb.
Het zal je sterk maken en weerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

tuurlijk kan dit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk... Een vriendin van mij doet aan vechtsport en is daar heel blij mee. Het is haar sport en haar uitlaatklep. Wat let je?? Op naar zwart!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom meisjes niet aan vechtsport kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dat kan heel goed. En vooral een meisje heeft het nodig om zich te verdedigen. Wees een wesp. Niemand speelt met een wesp. Zorg dat je kunt steken als een wesp. Draag opvallende kleding, net zoals een wesp. Dan ziet iedereen, oppassen die steekt als je die aanvalt of vastzet. En steek dan ongenadig hard. Dus leer die vechtsport goed en steek van je af. Je zult er je voordeel van hebben. Vooral meisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat. Ik heb zelf jaren tot mijn 25e een vechtsport beoefend tot de zwarte band aan toe. Het heeft me veel gegeven: kameraadschap met jongens en meiden, een strak uiterlijk en een uitgedragen zelfvertrouwen waardoor ik nooit op straat in problemen ben gekomen. Ik kan nog steeds mijn mannetje staan en daar ben ik nog altijd heel blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Waarom zou een meisje dat niet kunnen?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik vind dat dat heel goed kan.
Ik heb zelf ook jaren aan Pencak Silat gedaan en daar waren ook meerdere meisjes bij.
Misschien zijn er bij de ene vechtsport meer meisjes als bij de andere maar je moet gewoon doorgaan met wat je leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kunnen ze dat,
Dat is echt niet alleen voor jongens.
Een hele mooie manier om aan zelfverdediging te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk. Ik vind het juist heel knap, dapper en stoer.
Is namelijk ook heel goed voor zelfverdediging. Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze horen achter het fornuis! De middeleeuwen zijn pas 5 a 6 eeuwen voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk, het is belangrijk dat jij het leuk vind. Waarom mogen vrouwen niet sterk zijn en vol zelfvertrouwen zitten. Het is goed om je te kunnen verdedigen bij gevaarlijke situaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toen ik Kendo beoefende waren er ook een paar meisjes bij. Ik moest wel een drempel over om een meisje snoeihard met een stok op haar hoofd te slaan...maar ook dat went.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en weer een tikje van een anoniem minkukeltje.
tuuurlijk dat is juist kikken als je dat doet en stoer en daarna kan je jezelf nog altijd vrouwlijk kleden.. maar dat is juist gaaf als je kan laten zien van kijk wat ik kan ! met een vechtsport kan je laten zien dat meisjes dat ook kunnen!

Toegevoegd na 39 seconden:
zelf doe ik voetballen en het geeft ook een kik als je alle jongens uitspeelt(voetbal bij jongens)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk waarom niet? Ik heb zelf een poos op tae kwondo gezeten vond het geweldig i.v.m mijn zwangerschap ben ik ermee gestopt en mis het nu nog steeds als ik er ooit weer tijd voor heb ga ik het wel weer oppakken denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, ik heb het zelf ook jaren gedaan. Erg leuk en goed voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk! Ooit van Guusje van Mourik gehoord?
Zij werd 6 keer Europees en 4 keer achtereenvolgend wereldkampioen.
Meer info: http://www.google.com/search?q=guusje+van+mourik&ie=utf-8&oe=utf-8&lr=lang_nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk toch.
Mijn dochter heeft ook op teakwondo (schrijf ik dat goed) gezeten, maar die moest er helaas mee stoppen wegens last van de gewrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je dat. Volg je gevoel en doe wat je hart je ingeeft, en geniet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kunnen meisjes dat ook doen
sommige meisjes zijn beter als jongens in vechten ;)