In Thailand wordt die verdedigingskunst al eeuwen beoefend. Daar heet het Muay-Thai en is het de nationale sport. Deze was ontstaan uit oude oorlogskunsten van Thaise soldaten. Muay-Thai is altijd een onderdeel geweest van de training van het Thaise leger, omdat zij moest leren om zich ook zonder wapens succesvol te kunnen verdedigen.
De sport vond vervolgens zijn weg naar andere landen in Azië, waaronder Japan, waar het binnen de kortste keren een enorme aanhang verkreeg. Maar zoals vaak bij Japanners wilden zij niet de oorspronkelijke naam handhaven en veranderden het in kickboxing, waar je alleen mag trappen en boksen. En in 1975 is die sport vanuit Japan meegenomen naar Nederland.
Amadea
7 jaar geleden
Het antwoord hierboven klopt niet! Muay Thai is niet hetzelfde als kickboksen. Kickboksen is een combinatie van Engels boksen, Frans boksen, Muay Thai en karate. De traptechnieken komen uit het karate, al heeft Muay Thai ook traptechnieken. In de jaren 70 werd het kickboksen bekend in Nederland doordat Nederlanders de technieken van de Muay Thai uit Japan meenamen. Hierdoor is een combinatie ontstaan van de verschillende vechtsporten die, uiteraard, allemaal in een andere tijd zijn ontstaan.