Wat is de goedkoopste manier om spieren te kweken?

Hebben mensen misschien tips voor me??
Dank!

Toegevoegd na 21 uur:
vind het niet zo leuk om naar de sportschool te gaan dus moet een andere manier vinden... :-)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1K
Amadea
7 jaar geleden
Rare vraag is dit, als je 'm letterlijk neemt.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De goedkoopste manier is gewoon heel zwaar werk doen ; houthakken ofzo. Levert nog geld op ook (hoewel niet zozeer in Nederland).
Rutge
7 jaar geleden
Als je goedkoop in tijd/prijs verhouding bedoelt raad ik je anabolen steroïden aan. Helaas is dit niet bevorderend voor de gezondheid.
Rieneke1
7 jaar geleden
Zwaai met flessen water (kraanwater) in plaats van met gewichten, en doe dat gewoon thuis.

Antwoorden (2)

- Zwaar trainen met een goed schema. Weinig reps, hoog gewicht, wel goede uitvoering natuurlijk.
- genoeg eten om je training te ondersteunen. Voldoende eiwitten en volwaardige voeding. Hier zie je een filmpje van Anthony Kruijver over een goedkoop bulkschema: https://www.youtube.com/watch?v=w9KBOYLD8yA
- voldoende rust nemen, niet alleen maar trainen. Gun de spiergroepen ook rust, en zorg voor genoeg slaap.

Toegevoegd na 1 minuut:
op het Youtube kanaal van Anthony Kruijver fitness vind je trouwens nog meer goede filmpjes, ook voor thuistrainingen, hoe je een trainingsschema opbouwt etc.

Toegevoegd na 1 dag:
om echt spiermassa op te bouwen moet je toch wat zwaarder gaan trainen, dan kom je al snel op de sportschool uit.

Maar met alleen lichaamsgewicht kom je ook al een heel eind.
Google maar eens op 'bodyweight training' of 'calisthenics', dan vind je oefeningen die je thuis kunt doen, of bijvoorbeeld in een speeltuin in de buurt.
Ritsuka
7 jaar geleden
Rutge
7 jaar geleden
Op YouTube en andere plekken op internet trainingsschema's opzoeken voor oefeningen met vooral je eigen lichaamsgewicht. Zo hoef je geen materialen te kopen. In speeltuintjes kun je her en der ook trainen en in sommige steden hebben ze zelfs speeltuinen speciaal ingericht voor fitnessoefeningen. Een lidmaatschap bij een sportschool is overigens ook niet heel duur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor de tips! : - )
Thuis aan de slag gaan met oefeningen die je zonder apparaat kan doen.
Denk aan push-ups, sit-ups, squats, enz.