Kan je Pokemon Boosterpacks wegen met succes?

Dat als je ze in de winkel weegt die pakjes, dat de zwaarste de EXen bevatten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
8.2K

Antwoorden (1)

Je kunt een keer 100 pakjes kopen en het thuis uitproberen op een nauwkeurige brievenweger, dan weet je het. Maar dan nog denk ik niet dat je in de winkel welkom bent met je brievenwegertje. Het idee achter die boosterpacks is juist dat je NIET weet wat je krijgt ;-) En als één iemand de krenten uit de pap gaat vissen, wordt dat snel genoeg bekend. Het is uiteindelijk een vorm van diefstal.

Het is echter maar de vraag of dat lukt. Het verschil in gewicht is al minimaal, maar zou alleen een nauwkeurige aanwijzing zijn als het papier ALTIJD exact dezelfde kwaliteit en dikte zou hebben (en de verpakking ook), en aangezien het niet echt om waardevol materiaal gaat, heb je die garantie niet. Zelfs als ik rollen munten laat wegen zit daar vaak een speling van 1-2 gram in, en munten zijn toch echt behoorlijk nauwkeurig en een stuk zwaarder. Je zou er wel een HEEL extreem nauwkeurige grammenweegschaal voor moeten hebben.

Maar zoals boven gezegd ; al zou het kunnen, het mag gewoon niet. Tenzij nadat je ze hebt gekocht.