Wat is de oorzaak dat China zoveel meer olympische medailles heeft dan India?

Qua inwonersaantal zijn de landen wel te vergelijken. Maar is het dan alleen doordat China zoveel rijker is dan India of spelen er nog andere factoren mee?

7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

China heeft meer olympische medailles dan India omdat het een groter land is met meer middelen om in sport te investeren. China heeft ook een groter aantal atleten die deelnemen aan de Olympische Spelen. Daarnaast heeft China een sterk nationaal sportprogramma dat de prestaties van atleten verbetert.
Bronnen:
5 maanden geleden