Wie betaalt de reis van de Nederlandse deelnemers aan de Olympische Spelen?

Betalen ze deze zelf of wordt de reis betaald door de overheid of een andere organisatie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
door NOC-NSF, oftewel door Heinz en Ingrid
Ivana
7 jaar geleden
Door sponsoren enz.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De overheid . Dus de belasting betaler . Sport geeft verbroedering geeft ook een soort nationale trots . Dus je vindt leuk dat een Nederlander wat wint je voelt je er mee verbonden of het nou een Limburgers is of Fries .Dat is het belang Vd overheid in deze . Ten tijde Vd Romeinen zeiden ze al geef het volk brood en spelen dan heb geen kast van ze .
tinus1969
7 jaar geleden
Allemaal goed :-)

Antwoorden (1)

De kosten rond de organisatie van de olympische spelen vallen onder het noc*nsf. Het NOC*NSF haalt hun inkomsten o.a. uit IOC bijdragen, sponsoring, ticketverkoop, subsidie, loterijen, beleggingen.