Waarom moest de dop van mijn fles in Camp Nou, bij een FC Barcelona wedstrijd?

Ik ben 2 weken geleden naar een FCB wedstrijd geweest in Camp Nou, maar bij de beveiliging haalde ze de dop van het flesje. Later, in het stadion kocht ik een fles water, en ook daar haalde ze de dop van af. Waarom doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Een volle fles kan gebruikt worden als een projectiel. Deze kan naar het veld worden gegooid, een voetballer raken en hard aankomen. Een fles zonder dop zal, als die wordt gegooid, "onderweg" leegraken en dus minder hard aankomen als die iemand raakt. De kans dat een ontevreden supporter gooit met een fles zonder dop is dus ook kleiner, want zo'n fles heeft (bijna) geen effect meer.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarnaast als je een lege fles met dop op de grond laat liggen, kun je vallen als je er op gaat staan. Zonder dop zal de fles pletten.

Andere antwoorden (1)

Bij festivals worden ook alleen flesjes verkocht zonder dop. De flesjes bij festivals worden vaak op de grond gegooid. Wanneer men op een flesje gaat staan waar een dop op zit kan het zijn dat iemand hierdoor onderuit gaat. als er geen dop op het flesje zit deukt het flesje in en veroorzaakt dit minder gevaar. Wellicht is dit ook een van de redenen dat je bij Camp Nou ook geen dop kreeg.