ik moet een sporttest doen en ik wil mij graag goed voorbereiden bij welke sport bouw je een echt goede conditie op?

Het liefst geen hardlopen dat doe ik al heel vaak

Toegevoegd na 1 dag:
De test bestaat uit een coopertest, kracht en sport en spel

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je wat de sporttest inhoud?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kickboksen, zwemmen en touwtje springen!

Antwoorden (2)

Zwemmen (baantjes trekken). Je gebruikt hierbij veel spieren zonder ze zwaar te belasten, en als je een beetje fanatiek zwemt is het best wel inspannend.
jc54
8 jaar geleden
Alles waarbij je hartslag een stuk verhoogd. Dit kan elke sport zijn, het belangrijkste is dat JIJ het leuk vind, dan houd je het langer vol.
Paar voorbeelden: Zwemmen, fietsen, klimmen, skeeleren, intervaltraining (zoals tabata), circuittraining (meerdere oefeningen achter elkaar), etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Crossfit schijnt ook goed te zijn, maar let wel op dat je hierbij goede club vind. Mensen lopen vaak blessures op omdat ze de oefeningen niet goed doen.

Obstacle running of trailrunning is ook goede uitdaging, hardlopen met wat extra erbij.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Voldoende keus, vaak de trap op en neer werkt ook goed.