Hoe kan je het best je onderrug stretchen? (zie uitleg)

Mijn rug blijft vaak recht tijdens bepaalde bewegingen (voor over buigen (forward fold) bijv, mijn bovenrug is flexibel, maar mijn onderrug blijft gewoon helemaal recht). Weet iemand goede stretches hiervoor? Ik heb al wel wat geprobeerd, maar ik voel de stretch niet. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ga rechtop staan. zet je voeten tegen elkaar en buig vanuit je heup naar achter. Hierbij knijp je je billen tegen elkaar. Ga niet forceren, maar buig naar achter voor zo ver je kunt. Hou 5 seconden vast.
Vervolgens ga je weer in de rechtop stand staan en laat je al je spieren ontspannen.
Daarna , terwijl je je voeten nogsteeds tegen elkaar hebt staan, buig je naar voren. Je armen proberen je tenen te raken. Niet forceren. Dit hou je 5 seconden vol en dan ga je weer rechtop in de ontspannen stand staan.
Dit bovenstaande herhaal je 5 keer.
Als je deze oefening doet, dan zul je merken dat je steeds soepeler gaat worden.
Mij heeft het geholpen om mijn stijve pijnlijke onderrug hiermee helemaal te laten verdwijnen. succes!