heeft iemand een leuk idee??

hey,

ik ken de mensen nog niet zo goed, en wil daarom een feestje geven. ik wil er natuurlij wel een hoop vrienden aan voer houden. het moet niet zo veel kosten. heeft u een leuk idee voor mij???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn dat dan voor mensen?

Het beste antwoord

Maak er een Amerikaans feest van en laat mensen iets meenemen wat zij zelf vreselijk lekker vinden en iets dat ze minder lekker vinden maar misschien wel voor anderen lekker kan zijn. Zo heb je gelijk gespreksstof, heb je zelf weinig kosten voor eten en drinken en kan het een leuke avond worden omdat je niet precies weet wat je te wachten staat.
Zoiets kan je bijvoorbeeld ook doen met muziek (dan laat je ze dus hun favoriete cd meenemen en eentje die ze misschien kunnen ruilen met anderen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je een tuin hebt zou ik een BBQ feestje geven. Met het komende weer moet dat zeker een succes worden, en gezellig natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet niet zo veel kosten, zegt de vraagsteller.
Als je echt een maaltijd moet verzorgen: 'Koud buffet met warme worst' in elkaar draaien. Huzarensalade en aardappelsalade, wat groene salade, een grote bak vruchtensalade, halve eitjes, tomaatjes, komkommertjes, sausjes en warme kippenpoten of gehaktballetjes er bij. Flink wat afbakstokbroden door de oven heen jassen.
Of soep met broodjes.
Barbeque doet het ook altijd goed, maar is wel wat duurder (door al dat vleesch).

Als het gaat om knaagwaren voor tijdens het feestje: balen borrelnoten, ouderwetse 'crudité' (geraspte wortelen, bloemkoolroosjes, komkommerschijfjes, mini-tomaatjes, bleekselderij, met 'n coctailsausje er bij, lekker seventies!), chips, kaasblokjes, coctailworstjes, augurkjes. Leef je uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je al een beetje bekend in de (natuur)omgeving?
Vaak kennen mensen hun eigen directe omgeving nl. helemaal niet goed.

Zoek een leuk plekje aan bijv. een ven of een meertje, of aan zee : er moet wel parkeergelegenheid zijn, en liefst ook sanitaire voorzieningen. Bij mij in de buurt zou het bijv. het Haarlemmermeerse Bos, het Amsterdamse Bos, of het strand kunnen zijn...

En dan een picknick-op-z'n-Amerikaans houden : maak een lijstje met wat je nodig hebt, en laat de mensen aankruisen, wat ze mee zullen nemen : iemand de stokbroden, iemand salade, iemand fruit, iemand vleeswaren, iemand kaas, en laat 2 hokjes open voor de creativelingen - koude taarten, toetjes, bowl : sommigen hebben succes-altijd-goed-recepten voor zulk soort gelegenheden.

Jij zorgt voor bestek en bordjes en een giga-tafelkleed.
En jampotjes met waxientjes. En flink wat natte washandjes in plastic zakjes en een rol echt leuk keukenpapier (dubbelt als servetjes). Vergeet de vuilniszakken niet !
Iedereen neemt eigen drank mee.

Kinderen en honden gezellig mee, en dan maar pret maken met z'n allen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vind ik goed, kan alleen nog geen plusjes geven, ben nog maar niveau 1 :-(
ik zou een beetje vragen aan de mensen die je uit wilt nodigen.

waarschijnlijk kun je zelf beter inschatten wat hun leuk zullen vinden.
zeker al omdat ik geen idee heb wat voor mensen er gaan komen.

veel succes,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
licht eraan als het lekker weer is kun je bbq in de middag of een disco in de avond bij je thuis of bij familie. maar je kunt ze ook uitnodigen naar een disco te gaan hoef je alleen voor jezelf te betalen en een rondje geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Organiseer een american party! Iedereen neemt wat eten en drinken mee! stel jouw tuin of kamer beschikbaar, en probeer de mensen te vermaken met muziek of spelletjes! bv darten, kaartspelen, sjoelen etc. Maar zorg zelf wel voor genoeg "basis"! Ik bedoel koffie, thee, fris en bier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat ook VET COOL is? om wat kleinere groepjes te maken. Elke groep geef je een paperclip of pen of iets dergelijks. Alle groepen gaan uiteen om een ruilhandel op te starten, ze gaan dus bij mensen langs om hun paperclip of pen te ruilen voor iets wat waardevoller is :-D

Je spreekt af om na een uur op een centraal punt te verzamelen zodat iedereen kan laten zien wat ze hebben meegebracht.

Je kan dus ook als opdracht meegeven dat iedereen met eten MOET terug komen ;-) en anders kun je dit gewoon als leuke activiteit erbij doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar hij wil juist graag mensen leren kennen...als je ze in groepjes op pad stuurt, leer je ze juist níét kennen, want ze zijn de hort op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het succes met elkaar delen brengt elkaar wel dichterbij!
Erhm, ik denk dat het ook afhankelijk is van de leeftijd van die mensen en waar je ze van kent..

Als ik nieuw in een straat woon zou ik mensen niet snel uitnodigen voor een BBQ bijvoorbeeld, maar inderdaad meer zo'n american party. Zo weet je zeker dat je niemand op de tenen trapt doordat je 'ergens geen rekening mee hebt gehouden'

Als het mensen zijn van werk, dan zou ik wel weer een BBQ houden, dit vanwege dat ik meer op de hoogte ben van geloofdovertuigingen, dieeten, etc. zodat ik daar rekening bij kan houden bij aanschaf van eten/drinken e.d.

Als het mensen zijn die ik van een community op het internet ken van onder de 30, zou ik weer bijv. een filmavond houden, afhankelijk van welke community het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van boeren-golf. Laat je ze zelf hun eten en drinken meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
organiseer een karaoke avond en maak een lekkere grote schaal met sangria. Bitterballen erbij en klaar is kees