Hoe kun je je bovenbeenspieren als vrouw thuis trainen?

Ik wil daar gespierder en wat slanker worden.
Ik heb gewichtjes thuis en een buikspierapparaat waar ik al mee train, maar daar kan het dus niet mee.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Gewoon gaan liggen en beginnen met 10x om en om je been onder een hoek van 30 gr gestrekt gedurende 10 seconden omhoog te houden. Dit kan je intensiviseren door het aantal te verhogen en de hooghoudtijd te verlengen. Als je aan de 50x, 20 sec. kan je wat gewichten om je enkels leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plusje.
Dit werkt ook goed als je op je zij ligt en je been dan omhoog brengt.
Op je hurken zitten en dan springen als een kikker!

Dit is een hele goede oefening, ideaal voor mensen die het thuis willen aanpakken. Vergis je niet, het is een hele zware oefening. Bouw het langzaam op, probeer eerst wat je kunt. Bijvoorbeeld 3 x springen en probeer dan meteen 3x3 ~ na een paar dagen 3x5 en weer na een paar dagen 3x10 . Het schema kun je zelf weer uitbreiden door bijvoorbeeld 5x15 en later 10x20 te trainen .

Je zegt dat je met name de bovenbeen spieren wilt trainen . Prima, door deze oefening zullen je taille slanker en je benen gespierder worden! :-))

Bouw het goed op en houd vol!