waarom zit er bij kickboks scheenbeschermsers een band onder je voet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

De scheenbeschermers hebben ook een wreefbeschermer, ofwel, de beschermer loopt van net onder je knie tot net wel of net niet tot over je tenen. Er zit dus een flap in die over je wreef loopt.
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=scheenbeschermers%20kickboksen
Kijk maar naar de plaatjes

Op het moment dat je niet een bandje onder je voet door loopt kan dit flapje dus "los komen" waardoor de bovenkant van je voet niet meer beschermd is. Met het trappen kan dit aardig pijn doen, zeker omdat men bij kickboksen lage trappen blokt met het (onder)been.

Het bandje onder de voet is dus om te zorgen dat de GEHELE (scheen) beschermer goed op z'n plek blijft
8 jaar geleden
Anders doet het pijn