Wie heeft er tips om te trainen in tropisch weer?

Dag iedereen!

Ik ga in januari een maand MMA trainen in Thailand (Phuket).

De training op zich is geen probleem, mijn conditie is goed genoeg.

Alleen heb ik nog nooit getraind bij 40°C..

Wie heeft er tips of ook maar iets te melden om me goed voor te bereiden?
(Veel water drinken weet ik al)

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
naast water ook voldoende zouten, die zweet je ook uit. Anders krijg je last van hyponatriëmie

Antwoorden (2)

Trainen op uithoudingsvermogen, daarvoor zijn genoeg oefeningen in en buiten de sportschool.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit nu zelf in Indonesië en ga regelmatig naar de sportschool. Dit zijn kleine sportschooltjes met geen airco, dus het word heel warm hierbinnen. Ikzelf en de anderen waarmee ik train hebben er niet zoveel last van. Je krijgt het inderdaad bloedheet en je zweet als een malle, maar daar valt weinig tegen te doen, maar als je geconcentreerd bezig bent heb ik er persoonlijk niet heel veel last van. Genoeg water meenemen en drinken uiteraard, maar het is ook lekker om over je lichaam heen de gooien. Als uitdroging een groot probleem word, kan je altijd wat ORS zout nemen. IK weet niet of het verstandig is om het vaak te gebruiken, want het is volgensmij niet heel goed voor je nieren, maar in de bijsluiter staat dat je het ook voor bij het sporten kan gebruiken. Ik gebruik het zelf alleen maar voor bij hele dunne diarree, waar je in Thailand grote kans op hebt, dus neem het sowieso mee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super! Zal ik zeker doen! Bedankt voor de reactie, Jesbo :-)