Hoe bereken ik de juiste frame-maat van een fiets?

Ik zie allemaal verschillende frame maten staan bij diverse online-fiets aanbieders. Hoe weet ik wat mijn juiste maat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Google eens op www.fietsgigant.com en je wordt op je wnken bediend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als op deze link klikt kun je precies het framemaat bepalen die je nodig heb voor een fiets.
http://www.fietsgigant.com/framehoogte.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om langs de fietsenspeciaalzaak te gaan. Hier kunnen ze je maat bepalen. Hangt van het type fiets af hoe gespecificeerd dit dient te gebeuren. Als je bijv een racefiets wilt aanschaffen kun je een lichaamsmeting laten verrichten waarbij je precies te zien krijgt, hoe je fiets afgesteld dient te worden. Als je slechts een stadfiets wilt, dan is opmeten van beenlengte vaak al voldoende. Die laatste test is meestal gewoon gratis.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
je meet van de trapas tot de stang waar het zdel in komt dat is het frame maat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De juiste framehoogte kunt je meten.
Dit is de afstand van het hart van de crank tot het einde van de zitbuis.
Een crank is het verbindingsstuk tussen de trapas van de fiets en de pedaal.

En verder hangt het er van af wat voor soort fiets je zoekt:
mountainbike
racefiets
stadsfiets
sportfiets
etcetera.......

En van je eigen lengte hangt het af welke framemaat je nodig hebt.