Hoe vraag ik een buitensportvoorziening aan bij de gemeente?

Ik en mijn vrienden willen graag een sportvoorziening in de buitenlucht waar we kunnen trainen. Fitnessen maar dan zonder gewichten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1K
ronron1212
9 jaar geleden
Voor jou en je vrienden kun je dat niet aanvragen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou het is meer dat we graag de optie hebben om daar te kunnen trainen, het zal dan vanzelfsprekend openbaar zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron1212
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat de gemeente instemt met dit plan, dit omdat er veel bezuinigd moet worden. Er moet ook bezuinigd worden op zaken die veel belangrijker zijn. De gemeente wil dit niet uit gaan leggen aan inwoners die daadwerkelijk iets nodig hebben, dat hun woongenot verbeterd. Maar vragen kan, dat moet je dan doen bij Ruimtelijke ontwikkeling en beheer, bij jouw gemeente. Maak een goed plan, zodat je het plan duidelijk kan presenteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helpt het om mensen te laten teken om het plan extra kracht bij te zetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan helpen, maar de gemeente zal er (denk ik) niet aan toegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee, bedankt!

Antwoorden (2)

Dien een verzoek in bij ruimtelijke ontwikkeling en beheer van jouw gemeente. Zorg voor een goede motivatie en plan van aanpak, hoe beter je plan omschreven is, hoe meer kans je maakt op succes.
Maar, er is maar een hele kleine kans dat de gemeente dit daadwerkelijk uit gaat voeren, ze moeten op veel belangrijkere zaken bezuinigen, dus de kans dat ze geld uitgeven aan iets, wat ook kan in het park (rondrennen, roeien, fietsen), is zeer klein.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Als je mensen uit je woonplaats mee krijgt in dit plan, sta je wel iets sterker, maar ook dan zou ik er niet teveel van verwachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag een gesprek aan met een ambtenaar van de gemeente. Die kan precies uitleggen wat mogelijk is, wanneer er geld voor jouw buurt is, of er evt een mogelijkheid is als er bijvoorberld een sponsor wotdt gevonden, hoe het zit met veoligheid en verantwoordelijkheid, of er allicht een subsidieregeling is, of je een aanvraag kunt indienen en zoja: hoe.

Toegevoegd na 2 uur:
Laat je niet weerhouden door zorg over bezuinigingen of dat je met te weinig mensen bent. Dat kan misschien een rol spelen maar misschien ook helemaal niet. Feitelijk is het vaak niet goed in te schatten wat de exacte overwegingen, activiteiten en potjes van de gemeente zijn als je het niet vraagt.