ik ben pas 16 geworden en ik wil eigenlijk beginnen met een vechtsport, maar ben ik te oud daarvoor? moet je lenig zijn want dat ben ik totaal niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (4)

Nee hoor.
Meestal heeft lenigheid te maken met je benen en lichaam.
Een goede vechtsport is bijvoorbeeld boxen (veel met je handen namelijk).
Een gezonde jongen van 16 kan natuurlijk nog een vechtsport beoefenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je wordt juist lenig door de vechtsport. Ben zelf op mijn 16e begonnen met Taekwondo, was zo stijf als een plank maar deed een spagaat na 3 maanden (dat is inmiddels 30 jaar geleden, ben nu weer zo stijf als die eerdergenoemde plank;-)

Welke sport iets voor jou is zul je moeten uitproberen. Wat vind je leuk en welke sport wordt in de buurt aangeboden. De meeste sportscholen bieden je graag een gratis proefles aan.
paulus811
9 jaar geleden
Je moet eerst weten welke vechtsport je wil doen en welke ook goed bij je past. Ik doe zelf aan boksen en ben op mijn 13de begonnen hiermee. Je leeftijd maakt helemaal niks uit. Ik boks zelf in een groep met mannen en vrouwen van in de leeftijd van 15-50 jaar. Ga anders eerst verschillende vechtsporten uitproberen door het nemen van een proefles, dan kan je daarna bepalen wat je gaat doen. Lenig zijn hoeft echt niet voor een vechtsport en dat kan je ook nog leren. Succes met het zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik, (vrouw) ben op mijn 16e begonnen met judo. Daarvoor had ik wel altijd andere sporten gedaan. Voordeel is juist dat als je wat ouder bent je de technische dingen sneller snapt. Ik had in vier jaar mijn bruine band! Maar belangrijker: ik heb er ontzettend veel lol aan gehad en ben pas op mijn 35e gestopt...en met een nieuwe sport begonnen! Veel succes ermee...