hoeveel medailles zijn er beschikbaar op de Olympische Spelen en hoeveel landen doen mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De Olympische Winterspelen 2014 werden van 7 tot en met 23 februari gehouden in de Russische stad Sotsji. Er werden 15 wintersporten beoefend met in totaal 95 verschillende onderdelen. Daarmee is de 23e editie van de spelen de grootste tot nu toe. Er deden 88 landen mee, waaronder ook Nederland en België.
Zomer:Aan de Spelen deden alle 204[4] Nationale Olympische Comités (NOC's) mee. Alhoewel het niet correct is, wordt een NOC vaak met een land gelijk gesteld. In 2012 waren er 204.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij vraagt niet de winterspelen maar gewoon de Olympische spelen
fremar
9 jaar geleden
wat verstaat u onder olympische spelen?alleen de zomerspelen is mij maar een half antwoord...

Andere antwoorden (1)

Daar is geen antwoord op te geven, omdat het bij elke editie van de Olympische Spelen anders is.
Er worden sporten toegevoegd, er worden sporten verwijderd.

Volgens de laatste plannen willen ze ook het aantal deelnemende sporters verminderen.