Waar kan je als "zwaar mens" paardrijden in de omgeving van Olst?

Mijn man en ik willen graag leren paardrijden. Mijn man is echter 1.98 m en 97 kg; dus niet eens te dik ... en toch kan hij geen paardrijles krijgen!

Bij de maneges in de buurt hebben ze namelijke het maximumgewicht van 95 kg. Als je zwaarder bent kan je dus geen paardrijles krijgen. Daarom de vraag ... wie weet een manege in de omgeving Olst die ook paardrijles geeft aan mensen boven 95 kg.

Heb deze vraag ook al op bokt.nl gesteld, maar daar werd enkel gesuggereerd dat dikke mensen af moeten vallen. Maar dik ben je niet met 97 kg en 1.98. Zijn er ook maneges die rijles geven met paarden die geschikt zijn voor grote, stevige mannen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oja, afvallen is geen optie. De betreffende persoon is al meer 35 kg afgevallen en heeft nu een gezond gewicht. Mee afvallen kan dus niet op de korte termijn.
Z512099
9 jaar geleden
Misschien een manège zoeken die Percheronpaarden hebben, het werd oorspronkelijk gefokt als krijgspaard, om de zwaar geharnaste ridders te kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je niet zwaarder mag zijn dan 95 kilo is natuurlijk omdat het anders te zwaar wordt voor zo'n paard.
Dat is ook logisch dan,sowieso is het voor een paard eigenlijk onnatuurlijk om een mens op z'n rug te hebben,het moet dan in ieder geval wel te doen blijven voor zo'n dier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik natuurlijk. Het gaat mij er ook niet om dat zo'n manege een limiet heeft. Dat is waarschijnlijk gebaseerd op hun paarden/pony's, maar ik veronderstel dat er ook grotere paarden/pony's zijn die meer gewicht aankunnen; bijvoorbeeld de van oordsprong werkpaarden. Het is dus geen verwijt voor de maneges. Het is meer een informatieve vraag over waar en op wat voor paarden/pony's je met een hoger gewicht kan rijden.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Deze manege:
http://www.pasmanmanege.nl/home/1 Heeft op hun site geen beperking staan voor gewicht. Maar het is wel een iets andere soort manege.

Antwoorden (1)

Misschien bij een vriendelijke boer.

Zwaar is inderdaad iets anders dan dik! er is een tendens in Nederland en veel andere West-Europese landen dat de bevolking steeds langer, dus ook zwaarder wordt.
Nou zijn paardrijden en paardrijles wel 2 verschillende dingen. Er zijn beslist paardenrassen met een zware bouw en veel kracht, zoals ' brouwerspaarden' die vroeger de heel zware met biervaten beladen karren trokken. en die dragen lijkt mij met gemak iemand van 97 kilo. Misschien zou u eens , na een aantal lessen, kunnen vragen in de omgeving of u 'niet-officieel' les mag geven aan uw man zodat hij ook de lol van het paardrijden kan ervaren. Zelf ben ik ook echt niet licht maar via familie in Engeland heb ik behoorlijk veel paard gereden, inderdaad op boerenknollen in plaats van volbloedpaarden, maar het plezier was er niet minder om. En wellicht is ook een aansporing op zijn plaats aan maneges, om zich te realiseren dat de Nederlandse bevolking (los van overgewicht) gemiddeld langer dus zwaarder wordt dan ' vroeger'.

Kortom: probeer het bij boeren!