wat moet je doen als je zelf een sport hebt bedacht?

Ik heb net een leuke sport bedacht alleen ik wil het bekent maken wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe gaat die sport dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels al een naam bedacht voor de sport het heet scootersball dus in Nl. steppenbal je gaat eigenlijk voetballen met een step i.p.v. je voeten

Het beste antwoord

nodig al je familieleden en vrienden uit om een toernooi te houden, en vraag of ze een cijfer willen geven, als er veel positieve antwoorden uitkomen kan je het gaan uitbreiden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is handig want dan weet je zeker dat het leuk is of niet

Andere antwoorden (3)

Bedenk een goede naam voor de nieuwe sport en leg de precieze spelregels vast op papier. Je moet niets, maar je zou daarna met een paar andere enthousiastelingen een vereniging kunnen oprichten die die sport gaat beoefenen. Samen kunnen jullie het bestuur van de vereniging vormen en daarna de sport gaan promoten, bijvoorbeeld via sociale media om zo meer leden voor de vereniging te verzamelen. Start ook een website waarop je de spelregels vermeldt en waarmee je sport kan promoten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat is precies hoe het werkt. We zijn dat een beetje vergeten, omdat we wel eens denken dat alles er altijd al geweest is, maar alle sporten zijn ' bedacht' door een clubje enthousiaste beoefenaars.
Eens gaan onderzoeken wat de doelgroep ervan vindt, zorg dat je sport ergens kunt presenteren en mensen dit kan laten ervaren, zoek een plein of park en maak dit kenbaar bij je doelgroep (facebook, krantenartikel, twitter). Ook kun je proberen of er een sportclub of sportschool mee wil werken en hiervoor hun ruimte beschikbaar willen stellen. Vraag bij de gemeente na aan welke veiligheidsreglementen je moet voldoen en of je verzekeringen af moet sluiten. Om iets op poten te zetten zal je eerst moeten investeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het af en toe met je vrienden samen, kijk of ze dat vaker willen doen.