Wie krijgt bij korfbal de bal als twee tegenstanders er samen aan trekken en niet duidelijk is wie de bal eerst had?

9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat beslist de scheidsrechter dacht ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als hij/zij het ook niet weet, geen idee. Goeie vraag
Poet
9 jaar geleden
Dat de scheids beslist dat klopt. Ik was daar laatst getuige van. Maar hoe hoort d scheids te beslissen? Willekeurig? Of misschien in het voordeel van de partij die op de eigen helft van het veld staat (die dus verdedigt?) Of is er een andere regel voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de scheidsrechter het ook niet weet dan gaan de spelers naast elkaar staan en de scheidsrechter gooit de bal omhoog. Degene die dan de bal heeft mag meteen verder spelen.

Het beste antwoord

dan krijgt degene die zijn handen onder de andere heeft hem, als het niet duidelijk is word de bal opgegooid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij mag hier de scheidsrechter vrij beslissen.