In wat voor kleding kun je de hele avond dansen met zo min mogelijk zweetgevoel- en stank?

De zalen zijn vaak erg vol, en je danst vrijwel onophoudelijk met elkaar. Snel zweten is vervelend voor degene die je rug vasthoud, en stinkt snel. Is dit effect te verminderen?

De bedoeling is om bovendien iets specifiek vrouwelijks aan te trekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Probeer eens Odorex Extra Dry. Een heel goeie deo. Die moet je met een in de deo gedrenkt watje deppen op je okselhuid.

Verder vochtopnemende kleding dragen. Dus vooral niets synthetisch, daardoor ga je sneller zweten omdat je huid niet kan ademen en je voelt het sneller omdat de stof niets van het vocht opneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In katoenen en linnen kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kort jurkje en een legging, oja! Doe een goede deodorant op en neem een frisse douche van tevoren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een luchtig, leuk topje. Deodorant meenemen in je tasje als je dat mee kan nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wol. Misschien niet het materiaal dat je in gedachten hebt voor een avondje uit, maar wol neemt geen geur op, je ruikt dus niets en je voelt ook niet dat je zweet.
Bovendien hebben ze tegenwoordig in outdoorsport shirts echt hele mooie shirts, gemaakt van Merino wol waar je best een avondje mee kunt stappen zonder raar aangekeken te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Naast wol is zijde ook een goeie tip!
Jurkjes van echte zijde zijn niet veel te koop, maar nog wel bij de iets luxere winkels (Bijenkorf heeft ze ook wel eens..)
In een goede sportzaak zijn tegenwoordig hele leuke sportshirts en -hempjes te koop in allerlei kleuren van een materiaal met iets wat heet Dri-fit, of dryfit, zorgt voor optimale ventilatie en een goede zweetafvoer.

Leuk rokje erbij, geen panty, maar misschien een dunne kantoenen legging en vooral de juiste dansschoenen.

Voor extra zekerheid een mini-deo in je tasje en een simpel bijpassen geurtje.
Je moet toch af en toe plassen, dan kan je dat bijwerken.