wat is efectiever voor sterke armen? zo snel mogelijk opdrukken, in een bepaalde tijd? of heeeel lanzaam en aantal setjes??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Langzaam is beter, dat is zwaarder. Als je heel snel gaat, is de kans groter dat je het niet goed uitvoert en ben je meer het uithoudingsvermogen van je spieren aan het trainen dan de kracht.
En zorg ook voor variatie. Niet alleen pushups, maar ook pullups, dingen met dumbbells en barbells etc. Blijf je spieren uitdagen met varieren.
Geef ze ook genoeg rust en zorg dat je de rest van je lichaam ook traint, anders ben je niet in balans. Gespierde armen en voor de rest een spijker staat ook vreemd.
Ritsuka