Waarom mochten vrouwen niet meedoen met de olympische spelen?

ik doe mijn spreekbeurt over de olympische spen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Het beste antwoord

Vrouwen bleven ongeveer 2000 jaar geleden altijd binnen, ze gingen niet eens naar school. Doordat de vrouwen niet naar buiten mochten, konden ze ook niet meedoen aan de Olympische Spelen. Als vrouwen er toch heen gingen werden ze vermoord. De Griekse vrouw Kalipateira wou zo graag kijken naar zijn zoon die meedeed, dat ze zich verkleedde als trainer. Toen haar zoon de bokswedstrijd had gewonnen rende ze naar hem toe. Ze verloor haar cape onder het rennen en iedereen zag dat ze een vrouw was. Ze werd niet gestraft omdat haar zoon gewonnen had. Vanaf 1928 mochten vrouwen in een team meedoen met de Olympische Spelen. Pas vanaf 1952 mochten de vrouwen ook individueel meedoen.
fremar