Wat kan de oorzaak zijn van blaren onder mijn dikketenen na bijna iederen voetbal wedstrijd?

Ik heb vaak last van blaren onder mijn dikketenen na een voetbal wedstrijd. Ik heb al 2 paar sokken aan en speel mijn 2e seizoen op deze schoenen. Vraag me af wat hier de oorzaak van kan zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom 2 paar sokken?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik mocht nooit 2 paar sokken aan, dit veroorzaakt juist blaren. Maar als je al blaren hebt kan het juist de pijn verlichten. Ik vraag me af of je schoenen wel goed zijn.
Anders kan het helpen om voordat je gaat spelen de plaatsen waar je blaren krijgt goed strak (maar niet zo strak dat je de bloedsomloop afknelt) in te tapen met leukoplast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak je schoenen goed nat voor de wedstrijd, Hierdoor krijg je een betere pasvorm en minder wrijving :)

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk schoenen die niet goed passen en daardoor wrijving of druk op je tenen veroorzaken.