Ga je sneller en meer zweten nadat je regelmatig een sauna bezoekt?

Bijvoorbeeld in je dagelijks leven of tijdens het sporten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Het beste antwoord

Zweten kan je leren.
Ik vond het heerlijk als tijdens het spinning het zweet in straaljes op de grond drupte.

Ik had een vriendin die kon helemaal niet zweten en had het dus snel benauwd.
Dat ging inderdaad beter toen ze regelmatig een sauna bezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker weten. Door de sauna worden je porien groter, wat het zweten aanspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sauna bezoek is een goede training voor je zweetklieren en daarmee het warmte regulatiesysteem van je lichaam. Naarmate je vaker naar de sauna gaat merk je dat het zweten steeds makkelijker gaat. Vooral voor nier (dialyse) patiënten is dit aan te bevelen vanwege het hoge vochtverlies.

alleen jammer he dat een sauna zo duur is 25€ bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das juist... Je huid krijgt een loosstand voor zweet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is een broodjeaapverhaal.